Za nami wyjątkowe 6 dni w ramach działania „A.utism I.ntegration - mobilność na rzecz osób pracujących z młodzieżą o specjalnych potrzebach edukacyjnych.” w projekcie pt. „A.utism I.ntegration - opracowanie narzędzi edukacyjnych bazujących na potencjale sztucznej inteligencji wspierających integrację społeczną osób młodych z niepełnosprawnościami poznawczymi.” (2024-1-PL01-KA210-YOU000256352). W terminie 23.11.2024-28.11.2024 6 naszych pracowników oraz 6 trenerów z ramienia Crea360 intensywnie pracowało nad narzędziami integracji społecznej osób młodych z zaburzeniami całościowymi.
Dzień 1: Przywitanie i wprowadzenie (23.11.2024) Pierwszego dnia uczestnicy zostali przywitani przez organizatora w Cocentaina. Zaprezentowano cele programu mobilności, planowane rezultaty i misję partnera transnarodowego. Przedstawiono wstępne wyniki diagnozy dotyczącej wykorzystania AI w reintegracji społecznej młodzieży z niepełnosprawnościami poznawczymi. Dzień zakończył się wykładem eksperta na temat najnowszych trendów w sztucznej inteligencji.
Dzień 2: Narzędzia AI i pierwsza wizyta studyjna (24.11.2024) Uczestnicy wzięli udział w warsztacie dotyczącym istniejących narzędzi AI wspierających młodzież ze specjalnymi potrzebami. Następnie odbyła się wizyta studyjna w CPEE Santo Ángel de la Guarda, gdzie obserwowano metody pracy z młodzieżą z niepełnosprawnościami. Po południu opracowano 80-pytaniowy kwestionariusz badawczy, który pomoże w personalizacji symulatora.
Dzień 3: Debaty eksperckie i warsztaty analityczne (25.11.2024) Trzeci dzień rozpoczął się debatą na temat potencjału AI w integracji społecznej młodzieży z niepełnosprawnościami poznawczymi. Następnie, podczas konsultacji prawnej, omówiono kwestie ochrony danych i praw autorskich. Kolejne warsztaty skupiły się na narzędziach analizy danych oraz testowaniu ich efektywności.
Dzień 4: Druga wizyta studyjna i projektowanie symulatora (26.11.2024) Druga wizyta studyjna w Alinur - Centro de Educación Especial pozwoliła zrozumieć wyzwania edukatorów i młodzieży. Podczas warsztatów opracowano kluczowe funkcjonalności symulatora AI, uwzględniając preferencje młodzieży i ich opinie na temat wstępnych scenariuszy.
Dzień 5: Finalizacja kwestionariusza i prezentacje zespołów (27.11.2024) Uczestnicy ukończyli kwestionariusz i elementy wstępnego skryptu symulatora. Następnie zaplanowano szczegółowy harmonogram kolejnych etapów projektu. Zespoły polski i hiszpański zaprezentowały swoje ostateczne pomysły, które omówiono podczas sesji feedbacku.
Dzień 6: Podsumowanie i zakończenie (28.11.2024) Ostatni dzień rozpoczął się prezentacją finalnych wyników: ukończonego skryptu symulatora i ankiety. Podczas debaty omówiono przyszłe wyzwania i możliwości rozwoju symulatora AI. Mobilność zakończyła się sesją ewaluacyjną oraz rozdaniem certyfikatów uczestnikom.
Kluczowe rezultaty:
Ponadto podczas mobilności zrealizowaliśmy również dodatkowe działania – w tym spotkaliśmy się z przedstawicielami lokalnych władz, aby rozmawiać o potrzebach osób młodych w spektrum autyzmu oraz odwiedziliśmy stowarzyszenie rodziców młodzieży z autyzmem – wszystko po to, aby jeszcze lepiej poznać potrzeby i bariery grupy docelowej, którą wspiera projekt. Wracamy pełni inspiracji i pozytywnej energii do podjęcia dalszych działań lokalnych! Crea360 – dziękujemy!
Działanie było finansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Erasmus+ w projekcie „A.utism I.ntegration - opracowanie narzędzi edukacyjnych bazujących na potencjale sztucznej inteligencji wspierających integrację społeczną osób młodych z niepełnosprawnościami poznawczymi.” (2024-1-PL01-KA210-YOU-000256352).